Bjørnaåsen (25.05.2019)

Written by helgeF (Helge Flesche) GSM

Start point Søre Neset idrettspark (14m)
Ascents Bjørnaåsen (119m) 25.05.2019 09:48
Start date 25.05.2019 09:20
End date 25.05.2019 10:11

Egentlig hadde jeg tenkt meg på Ottanosi i dag, men lavthengende skydekke og ikke topp værmelding gjorde at jeg kansellerte den planen. I stedet ble det noen dyr i Os for å komplettere OS pf >100 listen.

Først ut Bjørnen. Parkerte ved Søre Neset idrettspark og fikk tross alt litt lengde på turen langs vei. Ved foten av åsen gikk det en velbrukt sti langsetter høydekotene. Fulgte denne og håpte at den ville tørne mot toppen eller at en sti i riktig retning tok av. Så var ikke tilfelle. Stien begynte å tape høyde og gikk definitivt i feil retning. Så da var det å følge tråkk oppover, og det var mange tråkk å velge mellom.

Ikke altfor vanskelig å komme seg ned igjen, men heller ikke her fant jeg noen sti. Bare tråkk. Men kom nå ned til veien igjen på et vis.
Ikke den store turopplevelsen. Men sånn er det når man er dum nok til å samle på en pf > 100 liste. Det er alltids noen topper som skal plage en når man vil ha listen komplett.

Kjørte så videre til neste dyr: Hjorten (Hjortåsen).