Knabben (15.05.2019)

Written by Tom3041 (Tom Benonisen) GSM

Start point Solbergelva (100m)
Endpoint Solbergelva (100m)
Ascents Knabben øst (359m) 15.05.2019

Hadde en flott tur til Kabben i kveld med selveste Willy (Willy Skaret)som guide! Har gått her mange ganger men i dag fikk se nye stier og attraksjoner som jeg ikke ante noe om … Først bratt opp (tau) til Vesle Knabben. Så stod vi på nersia av Knabben og så på redningsøvelsen med helikopteret. Trøkket fra rotorene lagde en liten bris, og kvister og sand fløy rundt øra på oss. Så gikk vi langsetter under Knabben på et hyllesystem der Willy også hadde fiksa tau. Spektakulært! Kom etter hvert opp på Solbergfjellet. Rusla bort til Knabben for å nyte kveldssola og utsikt. På vei ned kunne Willy by på nok overraskelse – en bratt snarvei der som også krevde at vi dingla i et tau ;) Fikk sett Kavaleristeinen og Isbjørnsteinen også.

Opp mot Vesle Knabben
Redningsøvelsen
Bergstien, under Knabben
Bergstien. Willy har lagt ut tau der det er noe luftig