Skagetåa og Storevarden, Nerlandsøya: Herøy (10.05.2019)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Kopperstad (15m)
Endpoint Kopperstad (15m)
Ascents Skagetåa (315m) 10.05.2019 15:27
Rjåhornet (419m) 10.05.2019 16:03
Storevarden (430m) 10.05.2019 16:29
Visits of other PBEs Skagetåa parkeringsplass (14m) 10.05.2019 14:57

Striregn ved start fra Kopperstad, og var usikker på om jeg skulle ta Skagetåa og Storevarden som to seperate turer, men det ble heller en grei rundtur selv om regnet stort sett var til stede hele turen. Flott og bratt sti oppover mot Skagetåa og flott utsikt videre mot Keipen på Skorpa som er ønskelig å få besøkt denne helga. Da krever det båtskyss, ingen rutebåt ut dit. Her i området er det utrolig mye stier med blå merkestaver underveis. MAn kan derfor velge alternativer i bøtter og spann. Lettgått og fint videre via Rjåhornet som var en fin stopp på ruta videre til Storevarden. Der valgte jeg en fin og direkte retur tilbake igjen til Kopperstad. Nå ble det en liten matbit før jeg kjørte videre til Kvalsvik og dagens siste 100 pf-topp, Barmen

Fra Skagetåa mot Keipen på Skorpa
Panoramabilde på Rjåhornet mot Storevarden
Skorpa sett fra Rjåhornet
Den bratte stien ned igjen til Kopperstad