Gloføken og blod (04.03.2012)

Written by Mayhassen (Øyvind Mathiassen) GSM

Ascents Gloføken (1,357m) 04.03.2012
Gloføkkampen (1,325m) 04.03.2012

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe rapport fra helga, derfor skal jeg ikke utdype den flotte utsikten fra Elgspiggen på lørdagsturen, eller de flotte snøforholda i nordfylket.

Derimot hendelsen som kom mot oss (vi som satt og ventet på sistemann) kan jeg si noen ord om:

Fjordingen og Døl hadde returnert fra Gløføkkampen, jeg og Arne tok med Gloføken også så vi kom litt etter. Det gikk unna i vind og på skareføre. Det gikk veldig kjapt ned igjen - spesielt med vind i ryggen.
Jeg kom til bilen litt før Arne, og vi satt der og ventet...

Så kommer'n: Tankene mine var først "så rød han er i trynet da..", men dette ble fort byttet ut med "HVA F..." i det han kjører rett inn i sin egen bil! - rett i frontlykta hehe.
Og der ligger han Arne med skia innunder bilen, blodig i trynet fra et fall lenger oppe, og nå på bakken - sikkert med litt svekket stolthet - til stor glede for oss andre.

Takk for turene!

Gloføken og blod

Written by Peregrinus 04.03.2012 18:43

Det hadde gjort seg med et lite bilde ;-) (av arne)

Sv: Gloføken og blod

Written by johanne 04.03.2012 21:35

Enig med Peregrinus: Det hadde VIRKELIG gjort seg med ett eller tom flere bilder! HA, HAA, HAAA, HAAAA

Trodde du hadde kameraet fremme hele tiden Øyvind..

Sv: Gloføken og blod

Written by Øyvindbr 06.03.2012 08:39

Stakkars Arne! :) Hva skjedde? Jeg trenger ikke bilde jeg altså, for jeg er pinglete med blod...