NNT D22 T20 Nordheia (05.05.2019)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Storknubben (601m) 05.05.2019 13:04

Etter møkka vær kommer godvær. Våkna til nysnø på bakken og tok en rolig morgen. Dvs rolig og rolig, iherdig jobbing i huset er vel mer rett. Så nå begynner det å bli både ryddig og reint. Tok en tidlig lunsj og dro avgårde for å få en ny Lofottopp. Hadde besøk av Arve i går, og blei inspirert til å ta en topp på Gimsøya. Så da blei det det.
Parkering ved foten av fjellet og sti hele veien til topps. Nysnøen var begynt å tine, men noe snø var det hele veien. Men helt grei å gå i. Fin og enkel topp. Tre kneiker oppover, med flatere partier mellom. Toppen er såpass høy at den gir en formidabel utsikt til alle kanter. Ingen bilder kan forsvare denne utsikten.
Traff på to mennesker når vi gikk opp, to ryper, og 9 folk på vei opp når vi gikk ned.

Sti fra bil til topp, dog noe nedsnødd etterhvert.
Ristinden og Himmeltinden langt bak der, Havern midt i bildet.
Nysnø, men helt greit å gå i.