NNT D21 T19 Vetten til Aalangård (04.05.2019)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Vetten (414m) 04.05.2019 14:58

En dag med masse vær, eling på eling, snøstorm, sol, haglbyger, omhverandre og samtidig.
Først montering av to nye senger, ut med den gamle, inkl vaske vaske vaske, oppheng av gardiner og oppreiing, deretter stort inntak av kaffe og sjokoladekake. Så var vi klar for tur. Bare å kle seg mot vær og vind. Greit å gå til Vetten siden det er tydelig sti hele veien, sånn i tilfelle vi skulle få null sikt. Og god sikt hadde vi hele veien. Den sterke vinden tillot ikke et langt opphold på toppen. Det var lagt ned litt snø, men helt uproblematisk å gå i. Null is under.
På vei videre mot Aalan gård fikk vi strålende sol og vindstille. Måtte til og med ta av jakka en liten stund. Men innen vi nådde gården kom en ny haglbyge. Utrolige facinerende hvor fort det skifter. Kjøpte litt yndlingsost før vi fulgte veien hjem igjen. Ny runde med sol og rett før vi var hjemme kom den værste haglbygen rett i fleisen. Deilig å kjenne på elementene!

Mye vær i dag og heldigvis litt fin utsikt
Mer vær i vente
Mye vind i dag
....og mer vind
Vind med utsikt
Vi gjør oss klar for neste haglbyge
Fascinerende vær
Frua har pakka seg godt inn
Flott vær og fin utsikt fra toppen
Fin rygg videre og ned til Aalan gård. Fint innover Lauvdalen.