Knarren, høyest i Nome (03.05.2019)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Knarren (748m) 03.05.2019 11:35
Visits of other PBEs Furuvannvegen Bomveg 03.05.2019 11:35
Knarren parkering (648m) 03.05.2019 11:35

På vei fra øst til vest. For å dele opp kjøringa hadde jeg på forhånd sett meg ut 4 potensielle topper, men det ble med 2 små pga. tidsbruk og noe snøfall som gjorde kjøresituasjonen noe usikker.

Første topp for dagen ble Knarren, høyest i Nome kommune. Dette var tenkt som en rask og kort avstikker. Hadde glemt litt bort hvilken dato det fremdeles var så var en del snø på veien innover fremdeles, noe som gjorde at turen ble ganske så mye lenger en først tenkt. Reserveløsning ble racersykkelen som lå baki bilen. Selv om de tynne dekka sank godt nedi den bløte veien hjalp den et godt stykke, men litt før Beinbrotdalen (hadde vært gøy å vite historien bak det stedsnavnet) ble det for mye snø for den også. Da var det bare å ta beina fatt videre. Kom til den opprinnelige parkeringsplassen og fulgte traktorveien videre inn herifra. Gikk så over til bushing opp mot toppen. Kort opphold på toppen før jeg startet på returen.

Neste kjørepause ble til Rubbeheia, høyest i Iveland.

Hit, men ikke lenger. Var en del dypere snø en det kommer frem på bildet
Måtte ty til nødløsning
Ajj, har var det slutt også for nødløsningen. Noe som betydde at nødløsning nummer 2 måtte frem og egentlig hovedplanen , nemlig å ta beina fatt.
Gode spor etter sykkelen. Noe større rullemotstand en normalt
Ingen Øystein å se i dag