Ti på Topp - Romerike - Ruserud i Fet (02.05.2019)

Written by glennwo (Glenn W. Olsen)

Ascents Bjørnholen (347m) 02.05.2019
Sørøst for Bjørnholen (347m) 02.05.2019
Visits of other PBEs Kopperud p-lomme (180m) 02.05.2019
Stampetjernet parkering (161m) 02.05.2019

I går, onsdag 1. mai 2019, var det oppstart av Ti på Topp - Romerike. Det rakk jeg rett og slett ikke, men i dag fikk jeg ruslet en tur avgårde for å få TpT-sessongen i gang.

Jeg valgte å gå til Ruserud i Fet, men droppet veibeskrivelsen til arrangøren og parkerte heller på andre siden av fjellet ved det lokale badevannet som heter Stampetjern.

Aller først gikk jeg opp mot Bjørnholen for å skrive meg inn i boken der, det er lenge siden sist jeg var her... så det var helt klart på tide med ett besøk her igjen.

Etter Bjørnholen gikk jeg mot Ruserud som ikke er så veldig langt unna. Kejmpefin plass med noe utsikt, litt uthogd rundt hytta. Her fikk jeg skrevet meg inn i TpT-boka og logget besøket i Appen også.

Turen videre gikk til Kohinor, eller "Sørøst for Bjørnholen" som Peakbook kaller den. Jeg har ikke studert gamle kart ang navnet, men på folkemunne har toppen her (Skedsmo kommunes høyeste punkt) alltid hett Kohinor.

Derfra gikk turen videre til Kopperud gård på Leirsund og så tilbake til bilen...