Fløyelsbråten og Øykjafonn i Ulvik (14.04.2019)

Written by ØyvindBergkvam GSM

Ascents Fløyelsbråten (1,521m) 14.04.2019
Hervardseggi Vest (1,271m) 14.04.2019
Hervardseggi Øst (1,278m) 14.04.2019
Øykjafonn (1,604m) 14.04.2019

Etter en langtur dagen før, kjente jeg at beina var litt seige opp den første bratta retning Hervardseggi. Føret var steinhardt men været var bra! Jeg hadde lagt inn en tur på programmet også denne dagen, før jeg skulle møte resten av familien som skulle komme med tog 15:30 til Upsete. Jeg besøkte først de to toppene på Hervardseggi, før jeg gikk videre oppover til Fløyelsbråten. Like før toppen møtte jeg på et ordentlig iskaldt vinddrag som gjorde at oppholdet på Fløyelsbråten ble temmelig kort. Her gjaldt det å komme seg opp til Øykjafonn og finne le bak den store varden der oppe :-) Her kunne jeg sitte en times tid med mat og drikke, før jeg suste ned igjen på skaren tilbake hytta i god tid før toget skulle komme. For en start på en påskeferie som skriver seg inn til å bli en av de bedre, i alle fall i disse traktene! :-)