Lauvhøgda, Vestre Toten, og Finstad (25.04.2019)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Finstad (493m) 25.04.2019 16:03
Lauvhøgda (722m) 25.04.2019 16:21
Visits of other PBEs Parkering Lauvhøgda (600m) 25.04.2019 16:03

Grått vær, men fin dag for å øve langkjøring med yngste datter, som tar lappen. Etter hvert havnet vi "tilfeldigvis" nær noen enkel røde nåler i Raufoss-området, som jeg måtte ha med meg. Tine var støl i beina etter joggeturen vår i går, og holdt seg i bilen, mens jeg tok sykkelen opp mot Lauvåsen. Etter noen hundre meter, der veien tar av rett mot nord og toppen, var det slutt på sykkelføret. Jeg hadde heldigvis fjellstøvler på, og tråkka i fotspora etter andre i snøen opp til tårnet. Disig og grått i dag med tanke på utsikten.

Nede ved sykkelen igjen, begynte det å regne litt.

Vi kjørte så ned til Reinsvoll og videre bort til Finstad, som ikke akkurat er noen stor prestasjon å "bestige", for å si det mildt. Faktisk tror jeg nåla er litt feil plassert her, og at høyeste punkt er på gardstunet, som man kjører over. Føles litt privat, og særlig når huseieren kommer i bil like bak oss...