Reinen (20.04.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Reinen (601m) 20.04.2019 14:15
Reinen

Mens det ble arrangert påskeskirenn for barna på Gavlen, dro Hans Thorvald, Simen og jeg på topptur. Været var ganske bra, men noe vind. Vi parkerte ved veien, og jeg hadde sett ut ei rute vi kunne gå. Dessverre var elva stor, så vi måtte gå et stykke østover før vi fikk krysset den. Jeg var litt skeptisk på snøflaket vi gikk på for å komme til andre siden, men det holdt. Ruten videre var grei å følge, og det var fint å gå. Jo høyere opp vi kom, jo mer merket vi til vinden. På toppunktet blåste det skikkelig. Mens jeg var først opp til toppen, var jeg desto tregere i nedkjøringen. Hans Thorvald og Simen suste av sted, mens jeg i stor grad tok det pent og rolig nedover. Vi valgte en litt annen rute ned, som gjorde at vi gikk over Medfjordvatnan. Det ble en snarvei i forhold til der vi gikk på starten. Veldig flott tur, og en veldig flott utsiktstopp, spesielt mot Breidtinden.