Revsdalshornet (17.04.2019)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Revsdalshornet (1,006m) 17.04.2019

Revsdalshornet ble målet i dag da det er en kort og grei tur, noe som var bare bra etter to litt lenger turer til Kolåstinden og Brunstadhornet de to dagene i forveien. Kjørte opp og forbi Fjellsetra før jeg parkerte i en god lomme i veien til et nytt hyttefelt uten hytter. Hadde planer om å gå opp i sørenden, men så raskt at det var noe slumpent med snø her. Visste ikke helt hva planen videre skulle bli, men fortsatte opp Tuvdalen for å se om det var andre alternativer. Fikk så øye på ei snørenne som så farbar ut og dette ble planen. Var bratt så skia blei festa på sekken og jeg begynte på renna. Bratt, men stort sett enkelt å lage gode spor i snøen. Vel på toppen var det bare å fortsette enkelt mot toppunktet. Ble turmixpause og litt utsiktsbilder før jeg snudde samme vei. Hadde gledet meg til å teste kjøringa ned "renna" da jeg ikke har kjørt så mye i bratt terreng, så det skulle bli gøy å få testa ut litt mer. Helt i toppen skrensa jeg sidelengs da det var en del stein jeg kunne treffe om det skulle skjære seg. Lenger ned fikk jeg slippi meg litt mer løs, god opplevelse. Herifra var det bare å renne ned i slakt terreng ned til bilen.

Ikke mye til skiføre å snakke om opp her
Denne strekninga blei redninga. GPS'en viser stort sett 49 grader i øverste 2/3.
Toppvarden. De tre høyeste fra venstre til høyre er Dalmannshornet, Brekketind og Brunstadhornet