Langfjellet (16.04.2019)  5

Written by rubre (Rune Breivik)

Start point Gamlestølen Parkering (343m)
Endpoint Gamlestølen Parkering (343m)
Ascents Langfjella (1,117m) 16.04.2019
Visits of other PBEs Gamlestølen parkering (343m) 16.04.2019 11:00

I dag va d dags for et perfekt utgangspunk for å debutere med topptur på ski og valget falt på Langfjella. 10 åringen har vert klar for turen og har villet pakka i 2 dager so når vi endelig blei slept av ved Gamlestølen Parkering kunne ikkje han komme fort nok i gang. Farten oppover va'kje noke å klage på.. til tider måtte ej bremse han slik at ikkje kreftene tok slutt tili på turen. Etter ca 300 høgdemeter (ved 650 moh) va d tid for en matbit. Videre gikk vi på med friskt mot og d gikk greit unna. Toppen blei nådd etter ca 2t 40 min noke ej synest er heilt innafor. Etter en god matbit og feiring med kvikklunsh bytta han om frå langrenn til slalomski som ej hadde bært opp for han og vi satte skituppene retning dei 800 høgdemeterane ned igjen og det gikk unna i flotte både slakke og krappe svinger. Føret var rett og slett flott. Vel nede ved parkeringen igjen og vi hadde tatt av oss utstyret og ventet på skyss kom det en kommentar frå en stolt 10 åring. "Ej e so lykkelig no at ej veit ikkje kor ej skal gjere av mej akkurat no". Det gjorde dagen min og perfekt :) :)