Lihesten (15.04.2019)  6

Visits of other PBEs Lekva p-plass (110m) 15.04.2019 10:57
Gygrekjeften taustige og klyvepunkter (520m) 15.04.2019 12:34

Lihesten

Denne påsken var det endelig tid for jentene å være med på å bestige Lihesten. Været var flott og snømengdene lave i år, så dette ble en flott tur. Eneste utfordringen vi hadde, var å få Scalpie med oss opp klatrepartiet. Jentene føk opp jernstigene, men litt verre å få med seg en hund som ikke vil bli båret opp. Men vi kom oss opp på toppen på 2t 30 minutter og ble (som alltid) belønnet med en fantastisk utsikt.

Start fra Lekva parkeringsplass.
Skikkelig god skilting med advarsel om bratt parti.
Jentene syntes klatringen var gøy, men altfor kort.
Scalpie syntes ikke første del av klatringen var så gøy.
Toppen av Lihesten, 710 moh, i flott påskevær.

Vi ønsket ikke å ta hund med ned klatrepartiet, så da ble det rundturen rund 3L-stølene. Litt snø ned på nordsiden, deretter fin sti til stølene, hvor det ble en liten drikke- og rastepause. Ulempen med denne rundturen er høydemeterne man må forsere for å komme over til utgangspunktet. Men jentene var ved godt mot og turen fra stølene gikk helt uten problemer.
En flott tur på ca 12 og 6,6 timer med flnke jenter (alle 4).

Mor på vei ned nordsiden av Lihesten.