Besselvassheia på Frøya - 108/404 (14.04.2019)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Start point Øverskardvågen p-plass (10m)
Endpoint Øverskardvågen p-plass (10m)
Ascents Besselvassheia (76m) 14.04.2019 17:55
Visits of other PBEs Øverskardvågen p-plass (10m) 14.04.2019 17:09
Etter ankomst til Hotel Hjorten på Hitra vesentlig tidligere enn jeg trodde fant jeg ut at jeg jo fint kunne rekke toppen på Frøya denne ettermiddagen. Kjørte ca 30 min fra Fillan til parkeringsplassen og parkerte like ved hovedveien. Så senere at jeg kunne ha kjørt videre gjennom åpen bom helt til veis ende men det var uansett godt med turen sik den vr i et nydelig vær. Var dog litt lenger innover enn jeg hadde trodd, og så ikke toppen før vi var ca 500 m unna. Møtte et hyggelig ungt par på veien og vi hjalp hverandre med bilder av hverandre. Det viste seg at de var ganske ferske kommunetoppsamlere og hadde vært på Hitras topp tidligere på dagen. Etter en drikkepause på toppen (satt meg litt i le da det var en litt kald vind på toppen)og nyting av en storslagen utsikt vurderte jeg å gå en runde til de tre andre PBEene på hhv 74, 74 og 75 moh, men fant ut skulle jeg rekke bufferen på hotellet på Hitra var det bare å ta strake vegen tilbake til bilen.
To fornøyde hunder fikk badet litt på tilbaketuren og fikk servert middagen utendørs før vi kjørte tilbake til Hjorten hotell i Fillan på Hitra. Dermed lå jeg en topp foran skjema og var klar til Hitra-toppen neste dag.