"Familietur" på Flya (14.04.2019)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Øystre Fagerdalshøe S (1,502m) 14.04.2019 13:31
Øystre Fagerdalshøe (1,504m) 14.04.2019 13:53

To av barna er hjemme i påska, og da de maste om å få en skitur på Flya sammen med meg, ga jeg etter for det massive presset. For Tine ble brattene opp til Ø Fagerdalshø akkurat passe bratte og spennende, der vi fant en rampe som tok oss opp østflanken. Dessverre er det en feil i trackinga her.

I godt driv inn mot Øystre Fagerdalshø.
Vi rundet de store steinene til venstre, og fulgte en naturlig rampe opp mot sør.
Tok en god rast like ved toppen.
Tine elsker Bitihorn, og vi måtte få med denne toppen i bakgrunnen.

Vi gikk på beina ned nordflanken. Det var grei skuring, og Tine likte spenningen med dette. Lars-Petter la returen sørøstover om Lykkjenuten, så vi plukket han opp i bilen seinere.

Press

Written by Nils 17.04.2019 07:30

Hehe, "massive presset"... Tenker du var vond å be ja. :-) Er som hjemme hos oss det, når en av døtrene spør om vi kan dra på tur. Vanskelig å stå i mot, men må man, så må man. ;-)

Er i hvert fall kvalitetsturer dette! Helt greit på Flya denne dagen ser jeg.

Sv: Press

Written by Olepetter 17.04.2019 10:38

Det VAR faktisk barna som ytret ønske om tur, og de fikk velge mellom Yddin, Hemsedal og Flya...

Ja, en fantastisk dag var det! God påske!