Kommunetopp Trondheim - Storheia (14.04.2019)  5

Written by Havardfoto (Håvard Loeng)

Start point Storheia (557m)
Endpoint Parkeringsplassen Henriksåsen (380m)
Characteristic Expedition
Ascents Storheia (565m) 14.04.2019 14:26

Så var det på tide og starte denne galskapen jeg har satt som mål. Nemlig og besøke de 48 kommunetoppene som befinner seg i Trønderlag etter at Nord og Sør-Trøndelag ble slått sammen. En del av toppene er besøkt før, men det var før jeg fant ut av Peakbook, så da må turen taes på nytt igjen. Alle skal registreres.

Dagens tur var Storheia i Trondheim. Fremdeles mye snø i Bymarka og med tanke på at skiene ikke var med meg, så var valget og ta føttene fatt. Starta turen mot toppen tidlig på dagens mens snøen enda var fast og fin. Selv om mange ikke liker det valgte jeg og følge skiløypa opp til Litjheia og gå opp mot Storheia derifra. Selv på en slik fin dag var det ikke mange som tok turen opp i dag. Så fikk gått rimelig stille og fredelig. Glemte jo helt å starte trackingen på tur innover, derfor kun tracking på tilbaketuren. Etter å ha tilbringt en god time på toppen var det på tide å snu og gå tilbake. Den knallharde snøen hadde blitt slush-føre og med det tok turen tilbake litt lengre tid enn planlagt.

Dette var første gang jeg har vært oppe på denne toppen ved å gå vinterløypa opp, så ble jo ganske spennende i og for seg. En knall påskedag