Eidefjellet (14.04.2019)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Kanstadtuva (317m) 14.04.2019 13:00
Søre Eidefjellet (377m) 14.04.2019 13:38
Eidefjellet (406m) 14.04.2019 14:00
Visits of other PBEs Austerdalen parkering (60m) 14.04.2019 12:06

Da Hans Thorvald og jeg dro hjemmefra, var turplanen Middagsfjellet. På bilturen fikk vi litt regn og det ble tåke. Tåka lettet ikke da vi parkerte, så vi bestemte oss for en lavere topp på andre siden av veien. Vi brukte toppturskiene. I starten tok vi oss gjennom skogen, før vi kom over skoggrensen. Det var litt utsikt på rundt 300 høydemeter, men det var mye tåke rundt oss. Vi skrev oss inn i ei turbok rett sør for Kanstadtuva. Da vi skulle kjøre ned fra den, ble den ene skibindingen til Hans Thorvald ødelagt. Den røk tvers av. Bindingen hadde vært kranglete siden forrige helg. Jeg trodde bindingen skulle sette en stopper for turen, men etterhvert så fikk vi lappet den sammen med ei lisse. Det dugde til dagens tur, men vi må prøve å få til en mer permanent løsning i morgen. Dessverre ble det lite sikt på resten av turen, da tåka bare tykkere. Men det var en bonus at vi fikk en ny topp. Nedkjøringen gikk greit.

Bildet er tatt kun minutter før bindingen ryker