Lintjørnklumpen (13.04.2019)

Ascents Lindtjørnsknuten Vest (730m) 13.04.2019 17:51
Lindtjørnsknuten (734m) 13.04.2019 18:05
Visits of other PBEs Sjursvatnet parkering (333m) 13.04.2019 15:47

Etter Stormyrknuten ble det lang kjøretur i et fordrevet landskap opp og ned og svingete til Tonstad og videre ned til veien opp i retning Lintjørnknuten. Masse snø på veien, men skaren var beinhard her også. Derfor trygt å gå uten truger. Såg spora etter Morsor enda. De var greie å følge for her var det ingen sti. Mistet de av og til. Satsa på å holde høyden mot toppen. Det ble litt bom for vi kom til en bratt skremt og måtte dreie i retning vannet igjen. Deretter var det greit å følge GPS kurs opp til fjellet. Lita flate med snaufjell før ei dyp kløft før toppen igjen. Her såg vi igjen trugespora. Ser nå i ettertid at vi har gått rett over Littjønna som eller kan være en utfordring. Den var nok fylt opp med snø og skare så det var ikke antydning til hinder her. Flott utsikt i alle retninger. Såg røyk fra flere lyngbranner langt borte. Tilbake dreide vi nærmere vannet. Det var nok en lettere vei. Deretter ble det overnatting i Farsund. En av de få byer jeg enda ikke hadde vært i.

Fra toppen av Lund og utsikt vestover
Fra toppen av Lund og utsikt østover.
fra høyeste toppen dalsøkket før toppen. Ser spora