Hesttjennknuten fra Torsdal (08.04.2019)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Hesttjennknuten (231m) 08.04.2019 12:56
Nydelig på toppen

Kjørte til Sannidal skol der starer Torsdalsvegen. Kjørte denne til endes, der er en stor p-plass. På kartet er det en sti rett frem, vi gikk her, men det var en hogstmaskin som også hadde gått der og det var ikke et godt underlag. Gikk innover og skrådde oppover og innover i litt busheterreng. Traff den stien vi fulgte ned igjen ved en myr, og gikk den til toppen. Følg vår vei på retur, der går det en flott sti merket med røde og hvite plastbånd. NB! Når du starter fra p-plassen gå rett frem og ta første traktorvegen/hogstveg til venstre og så videre samme hogstvei til høyre oppover og du møter den gode stien litt oppi terrenget.
På toppen er det en varde ved tårnet. Dette tårnet er nå blitt hytte og det kommer en ATV- vei/traktorvei opp fra høyre. (Vi kom fra venstre). Kjempeflott utsikt fra toppen. Satte oss nede på svaberget litt nedenfor tårnet og spiste niste og kosa oss i solen før vi gikk ned igjen. Hvor denne kommer ned vet ikke jeg. To musevåker og flere ravner.