Løveråsen på grusvei helt til topps (08.04.2019)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Løveråsen (169m) 08.04.2019 10:41

Finværet fortsetter og vi tenkte at kanskje det var mindre snø i Kragerø enn i Vestfold, og det var det.
Første toppen ble Løveråsen. Vi kjørte inn til gården i Svarttjerndalen og traff bonden der inne. Vi kjørte jo på privat vei og stoppet for å spørre om det var Ok, noe det var. Vi sa hva vi skulle og han lurte på om vi ville kjøre opp eller gå opp. Vi prøver jo å bli i bedre form og går det vi kan, så vi fikk parkere hos ham og gikk opp den fine grusveien til en annen p-plass innerst der veien begynte å bli bratt, gikk så opp den bratte grusveien helt til topps. Har du 4-hjulstrekk, kan du kjøre helt opp. På toppen er det oppført en fin hytte og mange sitteplasser med utsikt helt til Jomfruland og skjærgården her ute. Gikk grusveien ned igjen og kjørte til neste topp.
Ravn og hestehov.

Bratt vei på slutten.

Missing title

Written by Roger 15.04.2019 22:54

Å Jøje meg, her var det skjedd store inngrep. Denne veien må være bygd ny helt inne fra Svarttjenndalen. Minns knapt nok et traktorspor når jeg krysset over dalen der. Husker denne som en ekstrem kjedelig topp, men er i det minste blitt utsikt der oppe nå etter real hogst ser jeg, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Sv:

Written by LivogKristen 17.04.2019 18:55

Ja jeg ble veldig positivt overrasket. Dette er jo en fin topp nå! Ja veien starter ved gården i Svarttjenndalen. Fin utsikt og fin hytte!