Kilebygda/Drangedal (28.02.2012)

Ascents Storefjell (266m) 28.02.2012
Svartflogheia (260m) 28.02.2012

Februar og vår!

En fantastisk flott og varm vårdag i skauen i dag. Det luktet og myldret som reineste april. Ny varmerekord for Telemark ble satt med 16,3 grader. I flere andre fylker i Sør-Norge ble det også satt varmerekorder i dag for februar måned. Føltes utrolig deilig å kunne få til et par toppturer på en slik dag.

Storefjell, Kilebygda.

Skien pf 100 topp

Parkerte ved starten på den private skogsveien inn forbi Åsland. Valgte å følge denne rundt og gå opp til toppen fra nordøst der veien ligger nærmest inn på selve toppunktet. Litt kjedelig med mye skogsvei, men dette var raskest i dag. Lite med utsikt fra toppen. Turlengde: 7,3 km

Svartflogheia, på grensen til Drangedal.

Skien/Drangedal pf 100 topp

Utgangspunkt fra Drangedalsveien ved starten på skogsbilveien inn forbi Valumvann/Vellomvannet (bomvei) Tok retning mot toppen over Eikedokkheia rett etter Ørnhøltjern. Fin oppstigning på åsryggen i et trivelig skogsterreng. Nokså bra med utsikt fra toppen. Turlengde: 6,2 km