Litt høyere enn vår egen topp (09.01.2007)

Written by innerdal (Inger Lise Innerdal)

Ascents Doi Inthanon (2,565m) 09.01.2007

Vi hadde erobret Koh Samuis høyeste punkt big eye 635 moh med moped og var klare for en ny bestigning med Taxi. Fløy fra flotte strender til Chiang Mai i nord - Thailands nest største by og 1,2 mil innbyggere. Her er et yrende liv og et fantastisk nattmarked hvor man får kjøpt det meste. Fantastisk god thaimat i byen som ellers i Thailand. Vi hyret en taxi for en dag og dro til nationalparken og landets høyeste fjell DOI INTHANON 2565. Mye å se og masse folk på toppen. Her er "Budda" og suvernir kiosk med snapps og postkort. Thai folket var kledd godt for anledningen selv om termometeret viste 20gr. Vi gjorde som Thaiene tennte røkelse og knelte ved Trigpunktet som ligger rett bak Budda monumentet. På vei ned igjen var vi innom dronning og konge palasset et frodig område med yrende liv. Etter et par timer var det tid for å returnere nattmarkedet i Chiang Mai og med national topp nr 2 i bagasjen. Inger Lise storkoste seg.!