Runde i Vestmarka med Haveråsen og Sandungen (18.07.2010)  4

Written by ArvinDeep (Jarle Flaglien) GSM

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Haveråsen (439m) 18.07.2010 21:03

Kveldstur i Vestmarka på sykkel og litt til fots der jeg skulle ta noen geocacher.

Syklet fra Vestmarka, innover mot Sandungen og først neddom Fløyta. Derfra tilbake på Vestmarksveien og videre opp den gamle skogsbilveien som går nordover ved Lushattdalen til jeg kom til blåstien. Denne stien opp til toppen der det ventet fantastisk utsikt. Oslo og Fornebulandet i sørøst. Gyrihaugens karakteristiske topp rett nord og Oppkuvmassivet litt mer østenfor. Åsene østenfor Utøya litt mot nordvest. Artig å se igjen toppene fra denne vinkelen.

Der jobber jeg, gitt
Gyrihaugen fra Haveråsen
Oslo fra Haveråsen

Ned igjen samme vei og så til Sandungen der jeg også skulle ta en geocahe. Da jeg la fra meg sykkelen og gikk opp mot geocachen ble jeg studert av en bøling kuer. En av de sto lenge og så på meg før den satte i sprang mot meg så jeg måtte hoppe inn i et kratt. Den sparket og møet og var av den mindre trivlige sorten. I krattet fant jeg det jeg lette etter. Da jeg så tittet opp så jeg rett i øynene på den fortsatt mannevonde kua. Jeg måtte virkelig anstrenge meg for å få jaget den unna. Hoiet, ropte og viftet med granbar så den svatt unna. Jeg la det jeg lette etter tilbake på plass, men igjen hadde kua sneket seg innpå. Samme hoing og roping fra meg måtte til igjen, men nå så den bare dumt på meg. Virkelig dumt... Jeg fortet meg ned igjen til sykkelen og følte meg som en skikkelig pingle. Tenk å bli jaget av en ku...