Finnshalspiggen (09.03.2019)  6

Written by Peregrinus (Morten Kjærnet Hagen) GSM

Ascents Finnshalspiggen (1,800m) 09.03.2019 09:43

Jotunheimen i påskestemning

Vi startet ved parkeringen ved bommen inn til Spiterstulen. Derfra gikk vi opp til Visdalssætrene og fortsatte opp i gjennom skogen. Plutselig kom vi til en skogsbilvei som ikke var merket på kartet. Derfra fulgte vi en smal kjerrevei innover Gokkerdalen til vi kom ut av skogen. Et bedre alternativ til den ruta vi gikk opp er den veien vi kjørte ned, det er den skogsbilveien som ikke er merket på kartet. Det er nok en omvei, men da slipper man at det er så bratt, og mye skog. Det er i hvert fall å anbefale skogsbilveien på tur ned. Det var meldt 14 minus og 6 s/m, men det holdt seg på et par minus og en liten sno, som ga seg da ettersom vi kom innover Gokkerdalen. Toppen så vi ganske tidlig etter at vi kom ut av skogen, men det virket som vi ikke kom nærmere toppen, det var drygt innover..

Fra veien inn til Spiterstulen.

Arne på tur opp mot Visdalssætrene