Utrolig flott Utsikt:) (23.02.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Start point Nedenfor Høyensetra (160m)
Endpoint Nedenfor Høyensetra (160m)
Ascents Høgåsen (314m) 23.02.2012

Utrolig flott Utsikt:)

Vestfold pf 100 topp. Tur følge: Sniff:))

Fra parkeringen og opp til toppen var det ok, forhold i dag. Snø hele veien, men det var smeltet en god del, slik at dybden ikke ble for stor:) Så trugene ble på sekken, under hele turen.

Varierende merking underveis, men sikkert en del blå merker under snøen. Opp mot selve toppen var det derimot ikke spart på markeringer av stien, ja, i hele tre farger.

Oppe på selve topp punktet var det flott utsikt innover i Vestfold, og vi hadde flott skue av tårnet på Vealøs i Skien , selv helt fra toppen her i Svelvik. Flott terreng også på toppen, med "svaberg" i lyngen/snøen, og flotte furubusker. Skaper alltid godt humør hos meg:)

Når vi gikk ned fra toppen, svingte vi innom utsiktpunkt helt syd på toppen. Og ble premiert med utrolig flott utsikt nedover Oslofjorden. Herfra ser du "nesten" til Danmark:) Utrolig flott:))) Absolutt verdt turen i seg selv!

Parkering og veivalg ses ved å klikke på "øyet".