Oppkuven (26.02.2019)

Written by SunnivaR (Sunniva) GSM

Start point Skansebakken P - Sørkedalen (192m)
Endpoint Skansebakken P - Sørkedalen (192m)
Characteristic Cross-country skiing
Ascents Oppkuven (704m) 26.02.2019 14:55
Visits of other PBEs Smedmyrkoia (315m) 26.02.2019 16:09

Jeg følger ganske nøye med på iMarka - Skiforeningens app for preppestatus i langrennsløypene rundt Oslo. Opp til Oppkuven fra Oppkuvvann er det i utgangspunktet bare merket løype, har knapt sett den preppet før. MEN, plutselig ser jeg at noen har kjørt et scooterspor til toppen. Med andre ord: Her gjelder det å kjenne sin besøkelsestid!

Det var fantastisk deilig å gå en tur på vanlige klassisk-ski igjen. Peakbookingen har tatt helt overhånd. Det er fjellski med langfeller til stadighet, og det går utrolig sakte. Har ennå ikke løst problemet med klisterføre og behov for feller på deler av turen.

Flott tårn med vindeltrapp og sikteskive

Veldig smart med det tårnet, ellers hadde det ikke vært utsikt i det hele tatt!