4 kommunetopper på en fin søndagstur (17.02.2019)

Written by Cecton (Cecilie Frøyland)

Ascents Kjerrberget (101m) 17.02.2019
Rennesøyhornet (233m) 17.02.2019
Signalhaugen (75m) 17.02.2019
Tinghaug (102m) 17.02.2019

Endelig tid for litt tur igjen og på dagens program stod noen enkle komunnetopper i våres eget fylke. Vi hadde sett oss ut Rennesøy, Randaberg, Sola og Klepp.

Hodnafjellet

Flott tur til Hodnafjellet, vi tok rundt turen og brukte litt over to timer i ganske så rolig tempo, var innom ca 15 geocacher på turen noe som også tar litt tid.

Signalhaugen

Ikke den mest besøkte toppen dette her tror vi, men det var ingen problem å komme seg til toppen. Vi parkerte ved ett gartneri og dette var nok en meget lur ide! Fant fort topppunktet og fikk knipset ett par bilder.
Olaf ved toppunktet

Kjerrberget

Her fant vi oss en fin parkeringsplass like under toppen og vil ikke tro at det var mer enn 200m i luftlinje herfra, grei sti oppover og meget flott utsikt fra toppen, tok nok ikke mer en 10min opp hit.
Utsikt fra Kjerrberget

Tinghaug

Her har jeg vært en gang for lenge siden men siden jeg ikke helt husket når og Olaf ikke hadde vært her tok vi turen oppom hit på veien hjemover, 200meter senere var vi på toppen med flott skue over Jæren!
Olaf tester benken på toppen av Tinghaug

Fire flott topper unnagjort og nå har vi "bare" Sandnes igjen av de nærmeste hjemme før vi enten må med ferje eller sørover mot Bjerkreim og nedover.