Med TT til Hemne-Ruten (03.02.2019)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Ruten (1,040m) 03.02.2019 09:44
Visits of other PBEs Borstad bru (210m) 03.02.2019 09:44
Borstad Parkeringsplass (225m) 03.02.2019 09:44
Borstadbekken bru (390m) 03.02.2019 10:39
Ruten bru (550m) 03.02.2019 11:27

Turleder for TT sin Opp24-tur til Ruten med 15 turdeltakere og en turlederassistent.

Som vanlig surt og kaldt på parkeringen men riktig så trivelig oppover i skogen og innover dalen. Vi fikk tilbake vinden et stykke over brua oppe i fjellet men under lunchpausen fikk vi brukbart le bak trafo/bu.

Lang, lang rekke, innover fra Borstadskaret.

Rett før vi kom opp på toppryggen starten snøen som Yr hadde meldt. Kjipt for alle topptur-folka som hadde tatt turen da sikten ble latterlig dårlig, men været var som sagt meldt.

Surt og kaldt på toppen så vi returnerte etter at det var sjekket inn på toppen og de nødvendige bilder var tatt. En våken turdeltaker gjorde meg oppmerksom på at det var antydning til hvite flekker i ansiktet mitt. Gårdagens iskalde vind har nok tæret litt på huden. Passet på å holde huden varm og mest mulig i le resten av turen.

Returen neover bakkene tok lang tid. Det var flatt lys og svært variabel snøkvalitet, så mange tok rett og slett av skiene i lange strekk. Som i går var nok skogen best for å få satt noen gode svinger.

Takk for turen!

[Sporingen på app'en stoppet helt umotivert på vei oppover.. Måtte tvangavslutte app'en etter endt tur for å få lagret.]