Gampen i Vestmarka (30.01.2019)

Written by SunnivaR (Sunniva) GSM

Start point Vestmarksetra p-plass (235m)
Endpoint Vestmarksetra p-plass (235m)
Characteristic Cross-country skiing
Ascents Rennaren (450m) 30.01.2019 15:33
Visits of other PBEs Mikkelsbonn (380m) 30.01.2019 14:50

Jeg kjørte inn til utfartsparkeringen på Vestmarkssetra.

Nydelige forhold, masse snø på trærne og nypreppa løyper. Jeg tok runden om Mikkelsbånn som er 6km fra parkeringen.

Mikkelsbånn

Fra Mikkelsbånn er det ca 1,5 km i (skiltet) retning Sandungen/Solli til punktet det er på tide å starte bushingen til Gampen. Fra skiløypa er det 430 meter i luftlinje til toppen kunne garmin orientere meg om.

Hogstfelt og bratt skrent de siste 220 meterne til toppen

Etter ca 200 meter i skogen med behagelige 30-50 cm snø blir det mer moro. Bildet over viser at man må forsere et gammelt hogstfelt hvor det brått ble full snødybde på 80-90 cm med mye "rot" å snuble i og deretter blokkfelt under den dype snøen oppover skrenten. Men vi gir oss aldri naturligvis, og nådde til slutt toppunktet. Vesentlig lettere å komme seg ned!

Stadig veldig vakkert når man kommer seg et stykke innover!