Brøstdalen - Nordre Høa (19.01.2019)  5

Ascents Nørdre Høa (1,325m) 19.01.2019 14:44
Visits of other PBEs Brøste-Tungebrua bomvei (700m) 19.01.2019 15:16
Sjurgurdgarden vinter p-plass (711m) 19.01.2019 15:20

Bjorlihelg dag 1. Startet dagen med totimerskort i trekket. Skandaleflatt som alltid, og egentlig håpløst på en dag med 50-60 cm nysnø. Stort sett maks et par svinger med litt flyt før det ble full stopp. Ole tryna på et hopp på siste turen og skada kneet. Det ble derfor kun jeg og Anja som gjennomførte den planlagte bonusturen, aka rosinen i dagens Bjorlipølse, til Nordre Høa. Djup snø og tung brøyting hele veien til topps, som betalte seg så det holdt på returen. Iphone-elendigheta konka ut på toppen. Derav det noget rette gps-sporet (vi kjørte altså samme vei ned som vi gikk opp). Meget vellykket. Men jeg savner den gamle Samsungen. Aldri mer Iphone. Men det sa jeg vel forrige gang jeg prøvde iphone-lykken også. Til slutt noen bilder.

Nok snø å brøyte sport i.
Mastadonten Norde Høa.
Fortsatt bra med snø over tregrensa.
Sjuke forhold. Anja synes det er ok, tror jeg.