Bergen (15.04.2017)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Bergen (0m) 15.04.2017 12:00

Hadde gått på Litlåsfjellet, rett ved Mongstad, tidligere på dagen, og dro nå videre sydover til Bergen for å hente Øygunn på Flesland flyplass. Tanken var å være noen få dager nå i påsken her i Bergen, før vi kjørte tilbake til østlandet igjen. Vi fikk sett de vanlige tingene, slik som bryggen, Bergenhus festning, fløybanen, Akvariet, Lille Lungegårdsvannet o.s.v. Vi er nokså glade i sushi, og på Sumo restaurant, nokså midt i byen, fikk vi fantastisk sushi, med varianter vi ikke hadde vært borte i før. Bl.a. maki med jordbærbiter på. Det var altså bare så godt :-) Fløibanen var stengt akkurat denne dagen pg.a. tekniske problemer. Det var visst nok veldig sjeldent at den var det. De kunne nesten ikke huske når sist gang var. Det ble jobbet på spreng med å løse problemet, for dette var jo midt i påsken og mange ville veldig gjerne ta seg en tur med den kjente banen. Vi bestemte oss for å gå til toppen i stedefor, og så håpet vi at banen ble fikset, slik at vi kunne ta den ned igjen. Det ble den ikke, så det ble spasertur ned en annen sti, ned til sentrum igjen. Flott utsikt fra toppen av Fløien var det, og veldig fint vær hadde vi også. Etterpå gikk vi rundt Lille Lungegårdsvannet. Her klarte en forbasket måke, og skite ut den fine blå fleece jakka mi. Håper den dør av skjørbuk eller noe annet fælt! Etter et par dager i Bergen satte vi kursen hjemover til Oslo igjen. På turen tok vi også med oss noen nye Norske byer.