Krågefjellet og Glovheia (12.01.2019)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Glovheia (274m) 12.01.2019
Krågefjellet (268m) 12.01.2019

Blei spontant gira på å komme meg ut i regnet, og disse to toppene blei målet. Har i grunn gitt slipp på Egersund pf100 da så mange av toppene er i et terrenget som gir lite turglede for min del, men noe må man jo ta seg til. Sofie blei med under litt tvil.
Kjørte innover og parkerte i ei lomme ved veien. Hadde sett på kartet at det var markert med tydelig sti, men det kan man vel kanskje si ikke var realiteten, men var i det minste varda. Rusla opp og tok av "stien" og opp mot Krågefjellet. Etter toppbesøket fortsatte jeg østover mot Glovheia mens Sofie gikk tilbake til bilen. Mye småhumper og kuler i terrenget som er vanskelig å helt se, så tidvis vanskelig å bedømme hvor det er best å tråkke. Ikke et veldig artig underlag å gå på.
Svingte med etterhvert oppover mot Glovheia. På toppen regna det og blåste noe voldsomt, måtte konsentrere meg for å ikke falle de siste meterne opp og ned fra toppen. Søkkvåt var det bare å komme seg tilbake hvor det var varm bil å sette seg inn i.
Jeg savner vinter!

Opp mot Krågefjellet
Krågefjellet med utsikt mot nordøst