Liakollen (13.02.2012)

Ascents Liakollen (232m) 13.02.2012

Rådyr over alt!

Skien pf 100 topp. Tur følge: Sniff:) Bivånere: Rådyr, Ravn

Kjørte opp på østsiden av toppen, da det var antydning til sti inn i skogen på kartet. Grei parkering langs vei. Grei sti inn ca 100 meter, hvor den delte seg til høyre og venstre. Vi tok rett frem:) Og kom inn på den som gikk til høyre litt lengre opp mot toppen. Traktorvei lignende sti opp mot toppen.

Opp på topp platået, gikk vi først bort til en diger gapa-huk, hvor det myldret med rådyr. Noe Sniff fikk utnyttet til fulle. Han fikk løpt litt ja. Og det fikk rådyrene også!! Men som den gode hunden han er, så kom han lydig tilbake når jeg vrengte lungene på innkalling!

Flott utsikt fra gapa-huken, og den i seg selv må være ett flott samlingspunkt for ås/fjell vandrerne i området her.

Så bort til toppen... hmm, ja den er vel der ett sted. Vi forsøkte å finne den riktige forhøyningen på platået som kunne være en topp. Da vi ikke ble enige med oss selv, trasket vi rundt på alle, for å være sikker. Men tror at "høyden" du kommer opp til på starten av topp platået er den høyeste delen, men ikke sikker..