Julemorgen på Skimten (24.12.2018)

Written by Øyvindbr (Øyvind Brekke) GSM

Ascents Skimten (554m) 24.12.2018

Jeg jobber fortsatt intenst med å bli Øyvind igjen etter operasjonen 26. oktober som førte til 5 uker i sofaen og dansende ølvom på bordet når originalversjonen av meg var fraværende. Og i dag var det blytungt å gå rolig hjemmefra til Skimten og om Skimtheia tilbake. Turen i går som også inkluderte Eiksetra for å få gått opp Dritabakkene satt tydeligvis i.

Men ironisk nok var turen enda vakrere enn den i går hvor jeg la ut et par bilder på Facebook. Fra samme sted i dag var det nydelige rester etter soloppgangen som fortsatt malte gårsdagens motiv i guloransje med rosa skjær over skyenes små ulltepper. Og på hjernen hadde jeg O helga natt, av alle ting versjonen til Rob Halford, som naboen min fortalte meg om etter at jeg opptrådte med denne juleklassikeren på fiolin på jobbens julelunsj. Og nei, den versjonen er ikke harry som opprocka julesanger vanligvis blir. Å ha den på hjernen satte en ekstra høytidelig spiss på denne skituren!