Løvstakken - med hyggelig treff og fjellprat (06.12.2018)

Written by Stigun GSM

Ascents Løvstakken (477m) 06.12.2018 12:42
Visits of other PBEs Krohnegården p-plass (160m) 06.12.2018 12:42
Etter avtale i byen mulighet for tur; som så mange ganger før på Løvstakken; nedbør var ikke meldt før kl 15 og uteklær har man noen ganger/ofte med i bilen "just in case" (of an opportunity..for a mountain hike..) Gikk (heldigvis) opp klyvepartiet. Rett etter passering av dette stanset jeg for å ta på brodder idet jeg hører en kjent stemme, som viser seg å tilhøre Ivar, en god turkamerat som jeg har gått mange minneverdige turer sammen med i årenes løp; Ivar på vei ned fra Løvstakken. Det ble som vanlig en hyggelig prat, inkludert "intensjonsavtaler" om felles turer "når lyset vender tilbake"(Sunnfjordbjørnen, Grovabreen, Fedalsnibba...). Etter dette uventede men desto hyggeligere treffet fortsatte vi henholdsvis videre oppover og nedover. Lite vind på toppen, og god sikt selv om grått og smått truende skydekke. Brodder kom godt med i dag..
Utsikt sør, med bl.a Siggjo(ca bildesentrum) og Mehammarsåto på Stord i det fjerne