Halshøgda (M. Gauldal PF100) (28.11.2018)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Halshøgda (1,129m) 28.11.2018 11:42
Visits of other PBEs Endal seterveg (595m) 28.11.2018 11:42
Litlendalen p-plass (805m) 28.11.2018 11:42

Opprinnelig plan var å start isklatresesongen i Drivdalen i dag men klatrepartneren måtte dessverre jobbe. Ettersom jeg hadde ordnet meg fri ble det tur med Atlas i stedet. Litt sen start hjemmefra så vi rakk bare en enkel PF100-topp i Endalen.

Jeg fulgte en traktorvei fra starten og den krysset elva ganske tidlig. Det var ikke så lurt for jeg måtte gå et godt stykke innover mot en setervoll før jeg tok sjansen på at elveisen holdt. Oppe på fjellet var det iskald vind men ellers greie forhold.

Ingen andre folk å se men mye rype så både jeg og Atlas var fornøyd med dagen.

Antenneutstyr drevet av solcelleanlegg på toppen. Trolig er dette en del av VHF-nettet til Røde Kors.

Endalen

Written by otto 28.11.2018 16:50

Greit å få ryddet vekk denne enslige toppen i Endalen. Ser ut som bikkja synes det er litt kaldt..

Sv: Endalen

Written by SturlaS 28.11.2018 17:10

Ja det er fint å ta slike topper når veiene fortsatt er åpne og myrene er spekt. Jeg så litt på den fine runden du og Johan hadde i går men kom meg av gårde litt for sent på dagen.

Det var virkelig bikkjekaldt (!) over tregrensa i dag. Iskald vind fra S/SØ.