Totenåsen (26.11.2018)

Pålknappen (829m) 26.11.2018
Tjuvåskampen (812m) 26.11.2018
Torsæterkampen (840m) 26.11.2018

Veldig fint å kunne gå tur hjemmefra, men i dag fikk jeg lyst på litt avveksling fra Øverbymarka. Tok med Trym og kjørte til Oksbakken. Der traff vi en harejeger, som anbefalte oss å kjøre opp til Hongsætra, og starte turen der. Vi valgte et råk skilta til Rausteinhytta. Første bratte bakken var veldig isete, men heldigvis, vel forbi denne kjøva bekken ble det stort sett fint å gå. Etter en stund kom vi opp på Holo-kampen med fin utsikt. ( på Peakbook kartet Hongsæterbrenna etter det jeg kan skjønne )

Holokampen i følge skiltet
Utsikt fra Holokampen

Derfra fulgte vi råk til Rausteinhytta, der snekkere jobba med å gjenreise skihytta som brant ned for et par år siden. Avstikker opp på Torsæterkampen.

Torsæterkampen
Ny Rausteinhytte bygges
Rausteinstjernet
Fulgte så råk mot Langsætra, med avstikker opp på Pålknappen. Mange sti- og løypekryss før vi vi kunne ta råket opp på Tjuvåskampen. På toppen flott utsikt, tilrettelagt med bord og bålplass, og bibliotek! Fulgte så råket tilbake til Hongsætra.
Sti- og løypekryss

Gratulerer..

Written by janyga 26.11.2018 18:47

..med gjev kommunetopp. Ser ut til å ha vært en fin tur!

Sv: Gratulerer..

Written by anneg 26.11.2018 18:50

Fin tur i kaldt, fint vær. Har vært på Torsæterkampen før noen ganger, men aldri gått denne runden.