Fem til (03.11.2018)

Start date 03.11.2018 07:20
(UTC+01:00)
End date 03.11.2018 13:06

Første stopp på turen var Dikemark. Jeg føler meg jo litt gal iblant, så det var en grei start. Turmålet var Småvannsbu, en liten Dnt-hytte inni skauen. 2-3 km vandring i sleip skog inn hit.

Ingen hjemme, men jeg kom meg da inn med standardnøkkelen

Neste stopp var litt opp for Asker. Kun 800 meter å gå til Hovdehytta i følge skiltet. No trang parkering ved innsteget. Mange høydemeter, og det var lagt ut tau enkelte steder. Flott plass. Her var det såvidt våknet til liv noen overnattingsgjester. Flott utsikt her, og en retningsskive hadde vært her før, fikk jeg høre. Nå var det bare fundamentet å se, kanskje det kommer opp en ny.

En trøtt gubbe kom ute efterhvert
Danskebåten og Kielerfergen på vei inn til Oslobygda.
Retningsskive uten retninger

Neste stopp var Halvorsenhytta opp fra Semsvannet. Jeg feilnavigerte litt før jeg kom frem til rett parkeringsplass. Lang og seig skogsvei opp hit. Jeg har nesten vært her med sykkel på vei til Hagahogget for mange år siden. En flokk med kvnnfolk var på vei ut, så jeg måtte ta av meg på beina og skryte av vaskingen deres.

Halvorsenhytta

Turen gikk videre til Bærum, oppover mot Sollihøgda. Plassen hvor jeg hadde tenkt å stoppe langs veien var utilgjengelig pga en høy midtdeler, så jeg måtte litt oppover for å snu før jeg fant parkering. Skogsvei nesten frem, 400 meter på tilrettelagt sti frem til Svartvannshytta. Standsmessig her også.

Svartvannshytta

Dagens siste hytte var Mustadkroken. Turen gikk opp mot Sollihøgda. Kjørte litt innover Niskinnveien til jeg møtte noen utrivelige skilt. Trasket litt innover veien, og 1 km på knotesti frem til hytta. En diger sak med spesialnøkkel, så jeg kom ikke inn.