Marivollhøgda, Ringerike, for de dedikerte samlerne (22.10.2018)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Marivollhøgda (536m) 22.10.2018 15:31

Kom nordfra, og parkerte noe etter Høghaug, ved en åpen bom. Sykla sørover og opp til Heimdal, der en skogsbilvei gikk oppover mot sør et stykke. Parkerte sykkelen ved en snuplass her oppe, og fortsatte på (tidvis meget) gjengrodde veier. Fikk snart nok, og skjente til skogs på gps-kurs. Toppen bød naturlig nok på lite utsikt, men det var i alle fall en tydelig knatt med varde.

En tydelig knatt i skogen utgjør høyeste punkt; slikt liker vi. En liten varde ved et helt sammenrast tårn eller noe.
Fikk et tilbakeblikk underveis på Ramberget, som jeg var på tidligere i dag.

Jeg hadde god tid nå, og med sag og øks og sitteunderlag i sekken, ville jeg fyre opp. Opptakten var ikke heldig: Jeg stakk meg til blods på sagbladet, og hogg meg deretter i hånda med øksa. Godt var det at jeg hadde på solide hansker etter sag-stikkinga, så hogget ikke skadet meg.
Snart ble det et lystig og ganske stort bål, og varme pølser. Vinden tok nemlig ikke så masse her i skogen.
Returnerte før det ble for mørkt, og koste meg i bilen hjemover med lydbok (Steven Kings Desperation Nevada). Deilig å kunne høre på lydbøker igjen uten å få migrene, og dette er et nytt bevis på at borreliaen/bartonellaen/babesiaen stadig er på vikende front, heldigvis.