Kjerkeberget (20.10.2018)

Ascents Kjerkeberget (630m) 20.10.2018
Visits of other PBEs Stryken stasjon P-plass (240m) 20.10.2018
Toppen av Kjerkeberget
Dagene smuldrer opp, mye skjer og vi kommer ikke på tur med bobilen. Men i dag var det fint vær og vi fant ut at vi skulle ta en dagstur til Kjerkeberget. Noen kjører til Oslo for å shoppe, andre skal på IKEA, vi kjører for å gå tur.
Kjørte opp Hakadalen til Stryken stasjon, der vi parkerte og fant frem syklene. Liv er ikke så sterk på sykkelen og hadde tatt med seg el-sykkel, mens Kristen hadde vanlig sykkel. Da jeg var usikker på om batteriet hadde nok rekkevidde for denne turen, slo jeg av og på strømmen underveis. Syklet bare de bratteste bakkene med strøm og alt annet uten. Tung sykkel uten strøm, men i dag hadde jeg bra energi, så det gikk fint hele turen. Kjedet hoppet av da jeg giret til det letteste giret, så det giret kunne jeg ikke bruke.
Vi syklet inn til Sandungen og gikk opp merket sti helt til toppen. Fin utsikt å spise nisten sin og kose seg med kaffe til. Mange folk innover på sykkel på grusveiene her i dag. Da jeg syklet ned igjen til Stryken nynnet jeg på Kjerringa med staven, og da måtte jeg selvfølgelig ta et bilde som ilustrerte denne sangen.