Pershusfjellet (14.10.2018)

Pershusfjellet Midtre (649m) 14.10.2018
Pershusfjellet Midtre Nord (643m) 14.10.2018
Pershusfjellet Nordligste (621m) 14.10.2018

Endelig skulle jeg få gå Pershusfjellet! Har i flere år tenkt at der vil jeg gå, mange som har fortalt om den flotte utsikten.
Jeg, Kjetil, Ida, hennes klassevenninne Maud og mamma Leona dro avgårde kl 10 fra Harestua. Vi kjørte til Olimb, inn på bomvei (SMS betaling kr 60) innover Nordmarka, inn til Tverrsjøstallen. Det var sol der, men ingen dekning. Jeg klarte ikke å få igang appen, selv om kart over turen var lastet ned hjemme kvelden i forveien.
Anyway, etterhvert ble det noe dekning (men appen funket fortsatt ikke) men sola forsvant og med den forsvant også sikten. Det ble lite utsikt, til min stoooooooore skuffelse.
Det var en fin tur, men Leona og jeg ble enige om å ta den en gang til - i strålende sol og maks utsikt. Jentene var kjempeflinke til å gå, null syting og bare moro. Vi hadde kort matpause på toppen, så gikk vi ned i retning Finstad gård. Vi gikk ikke innom gården (jeg har vært der før, med ski på beina, og det er da ikke så mye å se på), men fulgte stien ned til veien. Gikk veien tilbake til Tverrsjøstallen. Fordi det ikke funket med appen, vet jeg ikke helt hvor langt vi gikk, men muligens ca 11 km. Jeg tror vi var ute i ca 3 t og 15 min.