Tempelturen (03.10.2018)

Ascents Tempelturen (218m) 03.10.2018 13:24
Visits of other PBEs Skålebekk p-plass (150m) 03.10.2018 13:10
Moholt jernverk parkering (30m) 03.10.2018 14:20

Hentet 7-åringen rett fra skolen i dag for å fullføre årets Siljan-titopper. Vi kjørte opp til Siljan og til den turen som så ut som den enkleste og korteste på lista. Det var et stykke å kjøre, men når vi først kom fram til parkeringen var det en kort og grei tur opp til Tempelturen. Vi brukte mindre enn 15 minutter opp, noe guttungen var veldig fornøyd med.

Vil ikke kalle denne turen for den fineste turen jeg har gått, ganske kjedelig toppunkt uten særlig utsikt. Men vi koste oss allikevel med medbragt mat og snacks i solskinnet.

Når vi kom ned, kjørte vi til det gamle jernverket på Moholt, siden det var like i nærheten. Interessant å se og lese om hvordan et slikt jernverk ble drevet for flere hundre år siden. Tror faktisk guttungen synes det var morsomt å se der også, selv om det ikke er så lett å forklare ting for ham.

Til slutt kjørte vi bort til kommunehuset for å levere titopper-kortene våre. Dagens tur var hans femte og min tiende Siljantopp i år. Satser på at han får premien sin som det er annonsert alle barn som fullfører 5 turer får, selv om dama på servicekontoret tydeligvis ikke var helt oppdatert på det og mente det var trekning av premier blant de som deltar, også barna. Så da får vi bare vente å se..

"Utsikt" fra toppen

På vei ned i det strålende flotte været