Vesetfjellet (25.03.2007)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Hytten Mjølfjell (627m)
Endpoint Samme (627m)
Ascents Vesetfjellet (1,127m) 25.03.2007
Visits of other PBEs Mjølbotnsetrene (840m) 25.03.2007

VESETFJELLET

Astrid og jeg på kort skitur fra hytten til Vesetfjellet. Vi fulgte skogsløypen til hovedløypen mot Mjølbotn og Mjølbotnsetrene. Derfra opp en relativt bratt skråning mot skaret som går over til Vesetvatnet. Der tok vi til høyre (nordover) og krysset oss oppover mot toppen av Vesetfjellet. Her oppe er det et trigpunkt og flere små toppvarder.

Astrid på Vesetfjellet
Meg på Vesetfjellet
Panorama fra Vesetfjellet mot Raundalsryggen. Fra venstre Fessanut, Olsskavlen, Rastaklov, Seldalsnuten, Skipanut og Honndalsnuten lengst mot høyre

Nydelig utsikt mot Mjølfjellet Nordvest, Mjølfjellet, Eilivseggi og vestover Raundalseggen med Horndalsnuten lengst mot vest.
Fine nedrenn, spesielt i østskråningen ned mot Mjølbotnsetrene som er meget velegnet for Telemarkskjøring for de som er god på dette. Flotte renn og god fart er det lett å skaffe seg uansett!