Rundfjellet (01.10.2018)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Hesjevatnhaugen (468m) 01.10.2018 16:26
Rundfjellet nord (550m) 01.10.2018 16:52
Rundfjellet (868m) 01.10.2018 17:58
Rundfjellet

Rett etter jobb dro Hans Thorvald og jeg til Kvæfjord for å gå på Rundfjellet. Frem til Hesjevatnhaugen fulgte vi stier. De var ikke så godt merket, men vi klarte å finne riktig vei. Det ble også en tur oppom Rundfjellet nord hvor utsikten mot Rundfjellet var svært flott. På vei opp til Rundfjellet ble det mer tåke og det begynte å snø. Veien oppover var også litt utfordrende siden det var kommet en del snø. Når vi nærmet oss toppen ble det derimot litt bedre å gå. På toppen spiste vi boller, før vi returnerte mot bilen. Vi hadde vurdert en topp til, men klokken begynte å bli mye. Nedfarten ble ganske effektiv da vi kunne gli på snøen. Mot slutten av turen måtte vi frem med hodelykta. Det ble mørkt før vi kom tilbake til bilen.

Bildet er tatt på Rundfjellet nord, Rundfjellet i bakgrunnen
På vei ned fra Rundfjellet nord
Flott utsikt
Men kort tid etter kom tåka