Vasstinden - 10 på topp og 100m pf Tromsø (30.09.2018)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Vasstinden (900m) 30.09.2018
Visits of other PBEs Lauklines p-plass (2m) 30.09.2018

I dag var siste sjans for å ta Vasstinden om jeg ville ha den registrert på Ti på topp i Tromsø. Dette var den siste av de 15 turene som jeg manglet. Kjørte til Kvaløya og fulgte skilt mot Sommarøy, rv 862 til jeg kom til Nordfjordbotn der jeg fulgte skilt mot Lauklines, rett frem i krysset. Fulgte så denne veien helt frem til parkeringsplassen Lauklines p-plasssom ligger på venstre side rett ved stitart. Stien er merket med skilt og infotavle. Stien går ganske bratt oppover så får opp pulsen fra første steg. Noe gjørmete i starten, så blir litt sleipt å gå. Var bart opp til ca 400 moh, da begynte snøen å melde seg, og fra ca 450 moh var det bare snø å gå i resten av veien opp til toppen. Hadde på meg gamasjer så det gikk greit med snøvassing og varder viste vei slik at det var mulig å følge stien selv om den var skjult under snø selv om jeg hadde håpet at noen hadde gått før meg og tråkket spor, men de måtte jeg tråkke selv. Tåka kom og ødela en del for utsikten på toppen, men fikk noen glimt av den innimellom. Brukte 1,5 timer opp. Fikk registert toppen på Ti på topp appen og tatt noen bilder før det bars samme vei ned igjen. Da var Ti på topp Tromsø 2018 komplett :)

Parkeringsplassen på Lauklines skimtes der nede i fjæra
Vinter på Vasstinden i dag
Lavt skydekke, men fikk sett litt fra toppen