Barlindåsen - 24.09.18 (24.09.2018)  4

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Start point Bassebo (16m)
Endpoint Samme (192m)
Ascents Barlindåsen (192m) 24.09.2018

Jeg kjørte inn på Tvedalsveien fra Langangen. Parkerte ved bomveien ved Bassebo. Plass til en bil der. Fulgte veien et stykke til jeg tok av på en sti/traktorvei. Denne fulgte jeg til jeg kom ut til en ny vei. Tok til høyre her og fulgte veien ca 300 meter. Her fant jeg et skar rett opp til venstre.
Fulgte dyretråkket oppover helt til topps av skaret. Hadde hele tiden fjellveggen mot Barlindåswen på høyre side av meg. Her på toppen av skaret fant jeg et nytt skar rett opp til høyre. Også med dyretråkk. Fulgte skaret til toppen og tok så til høyre bortover rabbene til
jeg kom til varden. Det er ganske bratt opp, men gikk greit uten noen vanskeligheter.
Flott utsikt på toppen mot Tvedalen og bruddene der. Kort pause og samme vei tilbake.

Parkeringen ved Bassebo
Fulgte stien til venstre opp her. Ikke til høyre.
Veien innover skiftet mellom traktorvei og sti.
Tok av opp skaret her ved ved ca 100 hm.
Fulgte skaret oppover med Barlindåsen hele tiden på høyre side.