Kinnatinden (19.09.2018)

Ascents Kinnakollen (729m) 19.09.2018
Kinnatinden (1,258m) 19.09.2018
Sørvestre Kinnatinden (1,225m) 19.09.2018

Driver med det ArntO (Arnt Owe Røed) kaller "filing" på min viktigste liste, topper jeg ser fra terrassen hjemme :-) Kinnatinden er en topp under synsranda som man ser hvis man kikker ekstra nøye etter mellom Skjervan og Middagstind (med Hesten som høyere topp bak).. Grei ettermiddagstur.

Oppe på Kinnakollen. Mot Innfjorden
Lia jeg skrådde opp til Kinnatinden (midt i bildet). Bak skimtes Skjervan
Flott oppe på Sørvestre Kinnatinden - mot Molde :-)
Mylder av tinder nordover - Trollstolen og Blåstolen midt i bildet
Sol på Kinnatinden, Skjervan bak i skyggen
Ble fort motsatt i det vindfulle været. Her Skjervan i sol
Ved toppvarden på Kinnatinden
Utsikt østover mot kjente Romsdalsfjell
Sørover mot Høgfjellet, Småholtinder, Storfjellet og Hesten
Nærmest: Sørvestre Kinnatinden. Bakerst: Middagstinden
Innfjorden og Romsdalstinder
Skjervan
Ned mot Berill
På veg ned. Nærmest: Kinnakollen. Bak: Hesten, Sjølboltinden og Gamlestølsfjellet
Gråfonnfjellet, Høgfjellet, Småholtinder og Storfjellet
Opp mot Middagstinden fra øverst i Kinnadalen
Tilbake ved start, mot bla a Høgfjellet, Alnestind og Småholtinder

:-)

Written by ArntO 20.09.2018 17:23

Har tenkt på størve meg opp på disse Kinnatinndene på sikt jeg og Jan, og sjå om jeg kjem med opp eggen til Middagstinden samtidig. Går rykter om at den eggen er ei litt slik uoppdaget perle. Ligg vel ann til filing i skogen en periode fremover.....ligg vel ann til rødt farenivå på Mannen og lite fristasamt med skikkelige turer. Er det lenge til før du kan grille på verandaen din med god samvittighet?

Sv: :-)

Written by janyga 20.09.2018 19:10

Kinnatinden er ikke blant de mest besøkte, men vel verdt et besøk. Blåstolen skjermer for at den er panoramatopp.. Ryggen opp til Middagstind ser fin ut! Mangler tre topper tror jeg. Ølsnosa blir det forhåpentligvis tur på i høst. Vestre Nonstind får bli en fin skitur ut på vinteren/våren. Vestre Trolltind har jeg også notert meg, selv om den ikke ser ut som en topp. Hadde likevel vært artig å kommet seg dit. 2- klyving skriver Ola i rapporten sin. Ut til Trollklørn er det vel verre..