Utbyggingsområde (12.10.2010)

Ascents Kjerrberget (101m) 12.10.2010
Ullandhaugtårnet (139m) 12.10.2010

Ullandhaug

Våknet opp til tåke selv om det var meldt fint vær og vindstille. For å sjekke været tok vi en rask tur opp til tårnet. Parkerte der asfaltvegen gikk opp til tårnet og gikk opp vegen. Tåka hang tett om tårnet, men sola kunne skimtes gjennom tåka. Fant en stein som sannsynlig er det høyeste punktet. Uviss om den var et naturlig høydepunkt.

Kjerrberget

Jeg kjørte inn der det var merket til Skadberg (gult skilt). Fulgte vegen til endes og kom fram til et område som var under utbygging. Passerte ei stor blokk på venstre side og parkerte før noen nye store eneboliger (tomannsboliger). Litt utsatt parkering, på grusveg til et beiteområde og delvis på eiendommen til det ene huset. Jeg prøvde å gå oppover mot beiteområdet, men valgte å snu pga strømgjerde og kuer som lå på jordet og slappet av. Jeg valgte å gå forbi de nye boligene og så rett fram, så var det en dårlig sti oppover til venstre. Det var greit å finne og greit å gå, men hasselskogen hang tett. Stien ble bedre da vi kom på oversiden av beiteområdet. Kort veg og grei sti til toppen med ei lita hytte og lita mast. Flott 360 graders utsikt over området. Denne vegen til toppen er ikke den beste, det er sikkert stier til toppen som er bedre å gå, men det ser ut som bonden som eier beiteområdet har gjort en jobb for at folk ikke skal gå over beiteområdet for det var både brukt strøm og piggtrå. Jeg har forståelse for det etter som det har blitt så mye ny bebyggelse i området.