Hornelen, Den høgaste sjøklippa i Europa, 860 moh. (26.08.2018)

Written by MaMaas (marita Måseidvåg)

Ascents Hornelen (858m) 26.08.2018
Vestre Hornelen (889m) 26.08.2018 09:30

Turlagstur til Hornelen på Bremangerlandet. Dette vart ein "vaksen" tur.
Vi var 12 stk, seks damer og seks menn, i sin beste alder.....og vel så det......nokre med fleire helseplager og utfordringar enn andre.
Hornelen er ikkje det høgaste punktet her. Litt lenger inn på øya ligg Svartevassegga (889 moh.) som er det høgaste punktet på øya. I eldre tider kalte man gjerne fjellet Smalsarhorn. Mange sagn er knyttet til dette fjellet og ifølge nokre av desse er det ein samlingsplass for hekser både jonsokaften og julaftan.
Vi var 3 stykker som tok av frå stien og gjekk oppom Svartevassegga. Vi fekk DEN regnbyga på returen frå denne toppen, samt tåke og klyving på diiiigre steinar…..det likte eg ikkje så godt.....men vi kom oss ned att på stien og fortsatte mot Hornelen. Vi måtte gå eit godt stykke både bortover, nedover, bortover og til slutt opp den siste motbakken før vi var på Hornelen. DEN utsikten!!!!! Kan ta pusten frå ein.
Alle kom seg på toppen.....og alle kom seg ned att.....det tok ein del lengre tid enn forventa. Vi er stolte av å ha fått med alle på toppen....og ned att!!!!

Vi parkerte og gjekk opp ved Hornskor, øverst på bildet der det er ein våt flekk på kartet....følgte den stipla stien.
I begynnelsen av turen er det flotte trapper som er lagt av sherpaer frå Nepal. Veldig mykje vatn i grunnen her.
Det var skiftande vær, her er Einar neeeesten i enden av regnbogen :O)
Vi "spiser" høgdemeter.....jevnt og trutt...Flott utsikt utover mot storhavet.
Etter litt tid på flata kom vi til denne veggen....rett opp her....god sti og morro klyving....
Oppe på neste nivå var det "hellelagde" autostradar....ein kjempejobb av dei som har lagt desse....sååååå godt å gå på. Vi var 3 stykker som tok av og gjekk opp til høgre, mot det høgste punktet på øya, Svartevassegga.
Utsikt frå toppvarden.....brått vart det tåke, høljeregn og vind.......Letta heldigvis då vi kom ned att på hovudstien videre....
Einar og eg ved toppvarden på Svartevassegga 886 moh.
Nett starta på den siste motbakken opp til Hornelen, ser tilbake der vi kom ned, i skaret til venstre for tåka.
Nesten oppe på Hornelen, den ligg bak meg som tek bildet. Varden ein ser her ligg på motsatt side. Måløy sentrum til venstre.
Dei andre hadde vore på toppen 20-30 min.då vi kom. Fant eit flagg i den steinbua bak oss. Vart eit flott toppbilde av gjengen frå Lærdal Turlag!!!
Flott utsikt.
Oppe på toppen finnes denne sprekka. Når det ligg snø her, kan denne være skummel. Kun dagar etter vi var der falt ei kvinne ned i sprekken og omkom. Tragisk!
Flotte haustfargar i lyngen. Utsikt utover mot storhavet.
Einar går på vatnet :O)
Bak meg er Svartevassegga.
Toppunktet på øya.
Flott utsikt mot havet. Her går stien til høgre når vi er nede frå denne kneika.
Her har ein del av turfølget starta på nedstigninga.....
Måtte nett ut på denne utstikkaren før eg starta på nedstigninga.....
Fleire av dei andre er komen eit stykke nedover. Det var glatt, sleipt, gjørmete i stien, etter mykje nedbør den siste veka. Godt å ha staver som hjelper meg å halde balansen!
Komt oss i bilen med kurs mot Lærdal. Hornelen kneiser majestetisk i skumringen. Ein flott tur!!!